luni, 6 august 2012

Poetul si Realitatea


Poetul şi Realitatea

Mircea Cărtărescu spune că "poetul este femeie", eu mărturisesc că poetul este OM de Taină, OM de Suflet. Firea poetului este şi realistă, dar în special dânsul slujeşte Visul, Idealul, Credinţa, Romantismul, Iubirea... Ion Barbu, matematicianul poet, a demonstrat că omul raţional, poate avea o viziune poetică fără probleme. Poetul nu neagă Realitatea, poetul trăieşte întru realitatea tainei. Dorul şi Amorul, caracterizează cel mai bine poetul. ,,E uşor a scrie versuri, când nimic nu ai a spune" (M. Eminescu). Se mai ţine cont de această afirmaţie eminesciană astăzi? Din păcate, nu. Poezia a devenit versificaţie simplistă şi abstractă, iar poetul se prostituează fără pic de ruşine. E urât a scrie astfel de versuri. E chiar PENIBIL. Degeaba prezinţi realitatea socială, politică şi culturală, dacă nu ai bun-simţ şi violezi POEZIA. Nu-i nicio diferenţă între manele şi versurile super postmoderniste, decât de nuanţă. Aceşti indivizi, care au pretenţia să fie denumiţi "poeţi naţionali", săvârşesc ceva extrem de josnic, fac băşcălie în versuri albe... Avem şi astăzi poeţi, dar nu prea avem POEZIE. Sunt câţiva în vârf, care merg pe comercial (şi au succes nemeritat) , însă sunt destui "anonimi" (care publică pe plan local) ce scriu poezie cu adevărat, scriu frumos. De ce nu vor să se afirme precum postmoderniştii? Fiindcă au DEMINITATE şi SMERENIE. Eu păcătosul am îndrăznit să ies în public cu un debut de "încercări poetice" , selectate foarte drastic, din 2007 până-n 2012. O sută de poezioare ortodoxe, de tip mărturisire, poezioare ce doresc să fie citite şi înţelese, de copii, tineri, adulţi şi bătrâni. Nu am scris pentru un grup, un cerc excusivist, ci am scris pentru oameni de toate categoriile. Fiecare are dreptul să aibă acces la POEZIE. Poezia sfidează realitatea. Poezia se ascunde de realitate prin metafore şi figuri de stil. Nu, poezia este o realitate sensibilă. Prin poezie omul ia atitudini cereşti, îngereşti, dumnezeieşti. Desigur, dacă poezia e scrisă sub Har, dacă nu poezia respectivă devine "poezie" fără POEZIE, devine chiar erezie şi fantezie. Realitatea poeziei este tainică. Taina nu trebuie testată ştiinţific, taina se trăieşte întru fiinţă. Poezia adevărată e scrisă din inimă şi se citeşte cu inima. Poezia este inima poetului pictată în versuri. Fără poeziee secetă în fiinţa umană. Poezia este izvorul sensibilităţii şi al sentimentelor tainice. Poezia este artă clădită pe emoţii, spirit, armonie, lacrimi şi suspine lăuntrice. Poezia este un tatuaj sufletesc. Mulţi vor să iasă în evidenţă prin tatuaje, prin maşini luxoase, prin haine de firmă, prin troiţe (ridicate din mândrie nebună) , prin case mari etc. Eu n-am publicat cartea ca să ies în faţă, să vorbească lumea de mine. Eu am publicat pentru Domnul Hristos, pentru mărturisire. Poezia-mărturisitoare, slujeşte Ortodoxia, Românismul şi pre Omul frumos. Am plătit 1 700 de RON , ca să-l mărturisesc pe Eminescu (prin Glossă), la cei (prietenii) care n-au citit o carte în viaţa lor. Nu mă laud acum, vă spun că am îndrăznit pentru Domnul Hristos, şi nu mă interesează banii (sau câştigul) , vreau doar să alin DORUL de tata prin POEZIE. Cine mă judecă, cine mă vede altfel e liber să vorbească orice şi oricum, dar să ştie că n-am nevoie de critici răutăcioase, am nevoie de sprijin şi de încurajare. Suntem diferiţi, e normal să existe şi persoane care nu-s de acord cu mine, cu gestul meu de mărturisire poetică. Sper să respect şi părerile contra! Nu doresc să intru în polemici, să deranjez pe cineva anume, însă pentru Domnul Hristos nu fac niciun compromis Dacă găseam un sponsor (o finanţare) la carte, toate cele 300 de exemplare (fără 8, oprite la editură), le dădeam de pomană, GRATIS. Recunosc, mă gândesc să-mi fac totuşi un nume, cât de cât, măcar aici prin VRANCEA, ca să nu mă mai  complic cu a doua carte. Am început prin poezie, în dulcele stil clasic, următoarea etapă este jurnalul. Am o nebunie, nu pot să mă stăpânesc, doresc să mărturisesc. Cărţile de început, caut să nu depăşească 150 pagini, poate sub 100, ar fii minunat. Poezia se citeşte uşor, dar se scrie cu durere şi dragoste. Restul e tăcere...
                            Doamne ajută!

31-07-2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu