luni, 25 noiembrie 2013

DESPRE POEZIE (dialog cu FLORINA DINU)

DESPRE POEZIE

Dialog cu Florina Dinu

Florina Dinu este născută pe 1 aprilie 1993, în oraşul Slatina, jud. Olt. În prezent studentă la Facultatea de Litere, secţia Comunicare şi Relaţii Publice, din cadrul Universităţii din Craiova, aduce cititorilor 3 volume publicate în intervalul 2010-2013, rupte din viaţa sa de adolescent; "Gânduri pe rânduri", "Răzbunarea iubirii" "Vipera".




- Doamne ajută. Mulțumesc pentru dialog. Scumpă prietenă, se spune că "românul s-a născut poet" , ce crezi despre această sintagmă?

Florina Dinu :

Locul poeziei adevărate este aici, în România, însă este foarte greu să te afirmi ca tânăr poet. Am cunoscut persoane cu greutate în rândul poeziei, dar, din păcate au fost, sunt ... şi poate vor rămâne la fel şi dincolo de moarte ( anonimi). România geme de har literar, dar banii şi promovarea rămân o problemă pentru mulţi dintre noi.

- Să fie doar problema financiară, să fie doar criza economică un impediment în promovarea culturii în România sau e vorba de talent? Literatura nu se face doar cu bani ci în principal cu talent. Suntem tineri, avem talent, ce ne mai lipsește să devenim vocali? Pe scurt, te rog, cine e Florina Dinu?

Nu aş avea prea multe de spus despre Florina Dinu, ci faptul că este o tânără scriitoare şi poetă, ce a strâns până în momentul de faţă 3 volume, în palmares: două de proză şi unul de versuri; "GÂNDURI PE RÂNDURI" - 2010, "RĂZBUNAREA IUBIRII" - 2010 şi "VIPERA" - 2013 (versuri).
Pe lângă talent şi bani, în drumul spre lumină, mai avem nevoie de curaj şi ambiţie. Aceste calităţi stau la baza reuşitei.

- Sărut-mâinile pentru ceea ce faci ... ! Am și eu volumul "Vipera" și parcă țin mine că ți-am scris și o recenzie pentru carte. Mie îmi place. Felicitări! Ce spune critica? Ai avut critici la această carte? Curaj și ambiție. Bun. Avem curaj și ambiție?

Florina Dinu :
Mă bucur că ţi-a plăcut volumul meu de versuri: "Vipera". Publicul acestei carţi a fost împărţit în două, unii l-au primit cu braţele deschise, felicitându-mă, alţii nu. Dar până la urmă, gusturile nu se discută, aşa că eu merg mai departe, încrezătoare.

- Dacă îmi permiți, hai să convertim dialogul întru acest sens. Ce părere ai despre genul postmodernist? E așa de mare Mircea Cărtărescu, pe cât pare?

Dacă nu te superi, nu vreau să comentez acest subiect, să-l lăsăm pe Eminescu să ne judece!

- Mi-a plăcut pentru că mă regăsesc. Stilul tău seamănă cu al meu. Debutul meu seamămă pe undeva cu cartea ta "Vipera". Cum vezi viitorul nostru scriind mai mult în dulcele stil clasic?

Am început să mă adaptez noii "poezii" aşa că, scriu şi versuri albe. Încerc să îmbin utilul cu plăcutul. Sper să reuşesc... să reuşim!

- Nu am de ce să mă supăr. Dacă vrei răspunzi dacă nu îți respect opinia, tăcerea mai corect zis. Personal consider postmodernismul (nu absolut sau în general) îmbâcsit de texte fără rost , de texte indescifrabile, texte poluate cu mii de neologisme... un fel de anti-poezie. În fine... Voiam să provoc. Vorbim despre poezie, ce este poezia pentru tine scumpă prietenă?

Poezia este singura metodă de "spovedanie" în care mâna "vorbeşte" după dictarea sufletului. Versul este oglinda creatorului.

- Sper să nu deranjeze pe nimeni adresarea mea amicală. Ne leagă o prietenie poetică... avem în comun poezia și dragostea pentru literatură și lectură. Scriem. Scriem mai bine sau mai puțin bine. Te întreb pur și simplu, de ce scriem dragă Florina?

De ce scriem? Bună întrebare. Pentru că avem ceva de zis, acel ceva de care mulţi se lovesc şi se regăsesc în vorbele noastre. Scriem din dorinţa de a marca clipele frumoase din viaţă, bucuria, tristeţea... scriem pentru că suntem născuţi pentru asta!

- Pe final dacă dorești, spune-mi de când ai început să scrii și de ce scrii pe Facebook?

    Mulțumesc din suflet! Sperăm să ne mai întâlnim într-un scurt dialog despre poezie și frumos! Doamne ajută. Cu admirație!

  • Florina Dinu :

    Am început să scriu din placere. Postez anumite lucrări pe facebook deoarece astfel ajung mai repede la cititorii din lung şi din lat. Internetul joacă, azi, un rol important în promovare, tot el a fost cel care ne-a făcut "cunoştinţă".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu