miercuri, 11 septembrie 2013

Bucuresti - a fost odata "micul Paris" ...





  

  Aseara, in sfarsit pasesc pentru prima oara (in viata mea) in orasul Bucuresti (intamplator ... si capitala a Romaniei) si va marturisesc din inima ca am avut un sentiment frumos... pana am intrat in "jungla", in "aglomeratia urbana", in "trafic". Se merge haotic tare prin Bucuresti. Scuze, se circula aiurea tare dar se si merge anapoda. ... Candva, acest oras - capitala , va fi fost denumit (alintat) micul Paris. Da, in perioada interbelica poate arata precum Parisul... Acum arata ca un oras de 1 milion de locuitori, plin de masini si caini, dupa viziunea unora. Totusi asa "urat" cum este, capitala tarii "invarte" tot in domeniul afacerilor. Din Bucuresti ... in toata tara. Din Bucuresti se face politica la nivel inalt, din Bucuresti transmit marele canale tv... din Bucuresti rasuna clopotele Mitropoliei si Patriarhiei... "Dealul Mitropoliei" este acum "dealul Patriarhiei". In fine... Bucurestiul, ca idee sta bine ... Important e cine il priveste si cum il priveste. Infrastructura lasa de dorit peste tot in tara, deci nici in Bucuresti nu sunt "minuni" la acest capitol. Bucurestiul vechi, sa nu uitam era o capodopera... Bine, era si lumea altfel. Acum, in epoca postmodernista, in era internetului si in lumea super-tehnologizata, e putin ciudat.

   





   Bururestiul astazi nu este asa "infect" precum spun multi, e doar foarte aglomerat. In Bucuresti sunt si lucruri bune, nu doar prostii si aberatii. Exista si o bruma de cultura. Avem si o idee de sport. Cat de cat ne descurcam. "Casa Poporului" e ce mai gradioasa si imensa cladire din lume... cladire distribuita politicii. Avem cu ce ne lauda! Glumesc. Nu e vorba de mandrie aici, e vorba de ceea ce este frumos si ceea ce este urat. Caut sa nu-mi exprim gandurile "negativ". Nu stiu de ce, prea multi "formatori de opinie" au pareri negative despre Romania si in special despre Bucuresti. Capitala tarii nu e un "rai" dar nici iad nu este. Prefer sa privesc si realist dar si optimist. Asa "praf si pulbere" cum este Bucurestiul, a dat valori si da inca. Interesant e omul, omul care locuieste in Bucuresti nu doar aspectul orasului in sine. ... Lumea e agitata, e stresata, drogata, manipulata... Nu ai ce face, lumea e materialista si consumerista. ... Imi place (sa tratez ironic) accentul de bucurestean, in rest , asa la prima vedere... pare ok. Adevarul ca erau niste "golani" pe strada... logic, aseara era si meciul ... si m-am cam speriat , dar peste tot gasesti flori si "gunoaie"... Aud despre Focsani ca este un oras curat, fara mizerie... Nu stiu. Eu n-am vazut asa ceva... Peste tot este mizerie, dar este si curat. N-am fost in Sibiu, Cluj, Timisoara... Sper ca acolo e frumos, e curat... sper ca e frumos din toate punctele de vedere. Liniste, civilizatie si bun-simt sa fie si e "perfect".

  Asa ca pentru prima data in Bucuresti, zic ca l-as revedea cu drag. Viata din Bucuresti e diferita, normal sa fie astfel... dar tot "viata de oras" este. ... Macar sa nu fim nostalgici, sa nu tanjim dupa "micul Paris". Bucuresti are nevoie de modernizare ortodoxa, de ceva facut "nemteste". Orice lucrare in Bucuresti sa fie de durata si de maxima calitate. Daca se face doar asa gen plombarea gropilor din asfalt, e echivalent cu nimic. ... Eu ma opresc aici... n-am mers sa vizitez Bucurestiul ci am mers pentru o treaba, munca fizica.... Va las pe dvs. sa adaugati ganduri despre Bucuresti... iar cei ca mine care n-ati fost niciodata in capitala, mergeti... mergeti macar din "curiozitate" !!!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu