sâmbătă, 27 iunie 2015

Jurnal duhovnicesc 5

Sambata, 27 Iunie

Dialog imaginar intre inima si constiinta

- Cum te simti omule, intreaba constiinta?

- Of,  nu ma simt bine deloc!

- Draga mea inima, dar ce te doare?

- Ma doare sufletul si ma arde constiinta.

- De ce? Ai facut ceva rau?

- Da, ceva foarte rau.

- Ce ai facut?

- Of, de parca nu stii! Am avut intentia sa lovesc o fata.

- Doamne fereste! Cel ce loveste o fata sau o femeie este un misel, un om slab si fara caracter... Un individ fara Dumnezeu si fara suflet. Un biet animal rational... Un om cu inima de piatra.

- Da, da... Asa este!

- Inseamna ca ti-a facut mult rau persoana respectiva de ai fost pe cale sa izbugnesti asa dur...

- Da, e adevarat ca mi-a facut mult rau, dar si eu am gresit enorm.

- Am inteles, toti gresim... Dar acum ce te chinuie cel mai tare?

- Sincer sa fiu... ma chinuie dorul.

- Dorul de ea?

- Nu, dorul de tata.

- Tatal tau se odihneste sus in cer. Nu-i tulbura linistea cu tristete, anxietate si episoade de depresie!

- Dar de unde stii tu ca sufar de o forma de anxietate?

- Stiu tot pentru ca ce esti tu sunt si eu. Nichita Stanescu spunea ca suntem ceea ce iubim, dar in mare parte suntem ceea ce gandim. Cum ne e gandirea asa ne este si viata. Pr. Teofil Paraian, ar zice: ce faci, te face! Adica tu ca om esti ceea ce faci. Faptele tale esti tu pe interior si pe exterior.

- Adevarat! Si ce-mi recomanzi ca sa dobandesc liniste sufleteasca si pace?

- Sa te rogi mai mult! Sa mergi la Biserica si sa fii activ la Sfintele Slujbe! Sa te spovedesti mai des si sa citesti carti de informare spirituala, carti ortodoxe ziditoare de suflet! Poti sa citeti si altfel de carti, dar sa culegi precum albina. Sa culegi doar ce este bun. Sa ai grija sa nu te smintesti!

- Multumesc!

- Cu mare drag! Si nu uita: fii optimist! Gandirea pozitiva ajuta enorm. Gandeste cu inima, fii sensibil asa cum esti tu, dar incearca sa fii si rational. Si realist. Si vezi daca poti sa fii mereu calm. Nu trebuie sa fim violenti, vulgari sau rai. Cauta sa nu vorbesti cand esti nervos. Mai bine taci si vorbesti mai tarziu.

- Bine... Multumesc din suflet! Sper sa pun in practica tot ce mi-ai zis!

- Ce inima blanda si smerita! O inima calda care-mi multumeste din suflet... Eu iti multumesc pentru ca asculti. Multa lume azi nu mai stie sa asculte. Din pacate nu mai vrea sa asculte si vorbeste fara sa gandeasca.

- Ai dreptate...

- Si tu ai dreptate cand plangi si suferi din iubire. Iubirea adevarata nu inseamna suferinta. Iubirea adevarata este bucurie.

- Multumesc mult! Te superi daca notez aceste cuvinte de la tine?

- Nu ma supar! Ma supar doar daca mai repeti greselile facute...

- Trag nadejde sa nu mai fac greseli si sa nu mai fac rau! Doamne ajuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu