marți, 4 septembrie 2012

Capul plecat sabia nu-l taie


Capul plecat sabia nu-l taie...

Da, de ce să fiu ipocrit sau să mint, încă nu iubesc aproapele ca pe mine însumi... şi nici cu iubirea de vrăjmaşi n-am ajuns la IUBIRE. Încerc să iubesc omul, încerc să fiu om de omenie. Deci, sunt la capitolul încercări...

Astăzi de ziua mea, m-am lămurit că nu ne putem iubii unii pe alţii fiindcă suntem neoameni. Merg la liceu să-mi scot foaia matricolă pentru a-mi servi la înscrierea pentru facultate. Cum sau comportat secretarii (domn şi doamnă) cu tânărul dănuţ belu? Vă spun imediat cum, ca la circ...

Nu zic nimic că am aşteptat peste o oră pentru o amârâtă de foaie, altceva mă frapează, faptul că am fost tratat ca un ciumat. Parcă aveam ceva contra lor de le-am cerut să facă un serviciu ce trebuia săvârşit cu zâmbetul pe buze. Eu am răbdare... dar nici să fiu călcat în picioare. După câteva vorbe grele adresate domnului şerif (aşa îl alintă dl. meu diriginte pe tovarăşul secretar) cu chiu cu vai (contra-cost... 15 lei să-ţi elibereze o hârtie...) obţin "trofeul".

Capul plecat sabia nu-l taie... Adică, eu am fost smerit, am tăcut şi am aşteptat dar n-am mai rezistat să fiu cuminte când m-a acuzat că am venit cu tupeu... etc. Recunosc, n-au un salariu decent ca să-şi desfăşoare munca profesionist, însă omul pentru om e bine să fie om, nu lup.

Ce câştigă "funcţionarul" nervos dacă-şi revarsă furia pe aproapele? E firesc să vezi chipul lui Dumnezeu în orice om, chia şi în cel ce nu mai are nicio şansă din punct de vedere sociologic şi psihologic. Indivizii sunt greu de acceptat, iar tu de te porţi frumos, eşti călcat în picioare.

Pleci capul, taci, înduri... dar până când? Ai şi tu demnitate, nu crezi că omul este o fiară. Din păcate, faţă-n faţă cu omul recent e delicat. Trebuie să luăm atitudini ortodoxe... nu să răspundem la rău cu rău. În teorie e simplu, în practică e dificil (dar nu imposibil) iar noi, indiferent de figurile celuilalt, e firesc să rămânem ancoraţi întru Hristos.

03-09-2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu