joi, 20 iunie 2013

Povesti amagitoare

Dragoste din interes, din mila sau din sila...

   Sunt Alex, un tip posmodernist. Chipes si pasionat de femei. Iubesc doua femei, Roxana si Cristina. Am 20 de ani. Roxana e mai mare cu un an iar Cristina mai mica cu un an. Nu stiu ce sa fac... Imi plac toate femeile dar pentru Roxana si Cristina am ceva aparte. Lumea spune ca sunt afemeiat, curvar, narcisist si fustangiu. Nu sunt deloc asa. Sunt un baiat normal. Problema mea e dragostea. Indragosteala nu o mai pun la socoteala, aceasta e amagire curata. Dragostea este altceva. Ce este dragostea?

   Roxana, imi spune ca astazi exista dragoste din interes, dragoste din mila si dragoste din sila. Doar atat? Dragoste adevarata nu exista? Nu stiu ... Eu nu stiu nimic. Sunt frumusel dar nu le am cu filosofia. Am sa intreb pe Cristina, ea ce parare are despre dragoste. Cristina are spiritul umorului. Sper sa fie serioasa caci cu dragostea nu-i de gluma. Cu toate ca majoritatea se joaca cu dragostea, eu tin la dragoste ca la Dumnezeu.

   Nu sunt destept. Nu-mi e rusine sa zic adevarul. Sunt modest in privinta inteligentei. Roxana si Cristina sunt sexy, dar sunt  si foarte inteligente. Sper sa ne intelegem. Am multe calitati doar ca din punct de vedere intelectual nu prea satu bine. Asta-i viata...

   Vara. Soarele topeste orice idee de sentiment spiritual. Caldura sufletului este inferioara caldurii trupului. Pe strada vedem trupuri fierbinti. Ispite. Fenomene incitante. Eu sunt un om de suflet chiar daca daca sunt frumos la trup. Fac sport. Sport de performanta. Zapacesc femeile. Niciuna nu rezista in fata mea.


Plimbare prin parc

   Poate parea ceva nepotrivit. In mediul rural, parcuri. Uite ca sunt bune. Ies la o plimbare prin parc. Nu seamana cu parcul de la oras, dar e un parc dragut. Copacii sunt crescuti natural. Nu e nimic artificial in parcul de la Cotesti. Doar bancile sunt "moderne", restul e natural 100%. Cristina se opreste pe o banca mai mica, sub un tei. Zambeste fermecator ... Pesemne ca-i place de mine si de faptul ca am iesit in parc. Ne intelegem din priviri. Dragostea inseamna uneori si un simplu gest. Nu doar vorbe ... Mii, mii si mii de vorbe... Declaratii, poezii, dedicatii... etc. Si tacerea conteaza in dragoste. Cand stii sa taci, ajuti dragostea sa vorbeasca in soapta. Nu sa vorbeasca prin viu grai, ci sa vorbeasca profund, in suflet, in inima, in taina. Cristina, mai indrazneata din fire, sparge tacerea.

   - Alex, dragul meu, vezi acel fulg... ?
   - Da, il vad.
   - Uite ce lin, ce superb pluteste de colo colo!
  - ...
  - Alex, asa e si dragostea... Pluteste incotro adie vantul si se asaza unde vrea Dumnezeu.
  - Da, ai dreptate.
  - Dragul meu...
  - Da iubita mea, te ascult.
  - Pot sa te intreb ceva?
  - Orice.
  - Tie iti place arta?
  - Sincer, nu prea... De ce intrebi?
  - Eee... Vreau sa pictez ceva. Stiu Alex, tu esti sportiv, ai alte aptitudini, insa arta e cea care innobileaza fiinta.
  - A fi nobil inseamna a fi artist?
  - Cred ca da... Mai ales azi cand omul e ancorat in materialism si consumerism.
  - Da, imi spunea un preot, ti-am zis eu merg la Biserica , nu des ... dar merg...
  - Stai calm, si eu sunt credincioasa.
  - Asa, repet, imi spune un preot ca lumea de azi gandeste cu picioarele ...
  - Este adevarat, se inverseaza valorile in lumea de azi.
  - Pacat.
  - S-a pierdut pasiunea pentru arta, pentru cultura...
  - Lumea e pentru distractie.
  - Exact, cauta cat mai mult sa-si traiasca viata.
  - Nu e bine.
  - Nu e bine deloc. Fara arta, fara cultura...
  - Fara dragoste...
 - Corect, mai ales fara dragoste... , lumea e distrusa.
 - In special fara Dumnezeu...
 - Da, da, fara Dumnezeu lumea face ce vrea.
 - ...

   Alex surade. Este impresionat de gandirea Cristinei. Nu prea intelege el filosofia dar participa la discutii filosofice. Din greseala omul scapa si cateva idei bune. Nu conteaza ca stie sau nu stie, omul se exprima. Comentarii se fac mereu si oriunde.

  Doresc sa cunosc si eu mai multe. Arta, cultura... Da, pot avea habar si eu despre. Nu-s batut in cap. De ce nu-mi recomanda nimeni o carte? Am citit prea putin in viata mea. Sunt tanar. Am tot timpul sa citesc. Prin lectura sper sa ajung sa pricep ce e aia cultura. Arta, arta ramane la urma. De arta ma ocup mai tarziu. Nu sunt facut pentru arta. Fiecare e axat pe un domeniu anume. Asa e si normal. Avem muzicieni, cantareti, artisti, sportivi etc. Domenii de suflet, vocationale, dar si domenii practice. De accea avem: igineri, tehnicieni, mecanici, agricultori, zidari, informaticieni ... Nu exista un om bun la toate si priceput in orice domeniu. Nu exista om absolut. Absolut e doar Dumnezeu. Omul e limitat. Totusi, dragostea este domeniul cel mai frumos, cel mai delicat si cel mai profund. Dragostea tinde spre un domeniu mai mult ca prefect.

Prin padure...

   Roxana iubeste natura, florile ... Roxana iubeste muntele, muntele si padurea. Si eu sunt bucuros sa ma plimb prin padure. Padure nebuna... Era si o melodie folck: padure, padure nebuna...  http://www.youtube.com/watch?v=7vH-21ta8xM   Aveam un prieten care canta la chitara. Il cunoaste si Roxana. Acum, colind prin padure , eu si Roxana. Radem... Roxana are un ras misterios. Padurea e un  loc misterios. Dragostea si misterul se pliaza in acest necunoscut context. Pe o poteca, peste un rau secat... Pseudo-rau, rau fara apa... Pe o poteca de lemn , Roxana se opreste si face poze. Ma priveste ciudat. Oare presimte ca eu impart dragostea intre ea si Cristina. Nu-s oficial cu niciuna. Nu-s hotarat sa incept o relatie. Sunt tanar... Hoinaresc... Am dreptul sa fiu liber. Libertatea ma face sa nu ma implic prea adanc in dragoste. Dragostea presupune si o farama de gelozie. Decat sa fii gelos, mai bine esti liber. Roxana, revine la mine. Subiectul principal sunt eu. Padurea e doar un pretext ca sa fim singuri. Numai prin carti, prin romane intalnesti cupluri ce se plimba prin padure. Astazi lumea merge la mall, la club, la disco... Natura nu mai e o moda. Padurea nu mai e un loc preferat de indragostiti, padurea e un loc de unde se fac bani. Paduri, prea multe paduri tunse... rase ... Se fura lemn. Se fura exagerat la noi in tara. Ar fi bine sa se fure inimi. Pe plan sentimental furtul e legal. Roxana parca ar vrea sa-mi citeasca gandurile. Vad cum ma priveste din ce in ce mai ciudat.
    - Iubita, ai patit ceva?
    - Nu ... lasa-ma doar sa te privesc...
   - Roxana, esti bine, sincer, te-ai schimbat la fata, nu mai razi ... ce ai patit spune?
   - Nimic...
   - Sigur?
   - Nu am nimic... Alex, vezi cata padure ne inconjoara?
   - Da, iubita ori iti e frica...
  - Ei, nu , nu e asta... Imi vine sa plang...

   Si Roxana plange... Plange pe umarul meu. Padurea ne e martor. Sunt ticalos. Simt in sinea mea ca m-a prins... Femeia intuieste totul. Nu poti sa o minti, sa o pacalesti. Degeaba ascunzi ceva de femeie... Daca nu isi da seama, intervine constiinta. De constiinta nu poti ascunde nimic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu