vineri, 1 septembrie 2017

BLASOVA - sau povestea unui mit

     
    Încep acest text prin a spune că ne cam place să ne îmbătăm cu apă rece sau apă tulbure. Există peşte în unele bălţi din România, dar e şi multă apă care îl astupă. :) 

    Ideea principală e alta: de ce nu prea trage peştele în bălţile din România? Sunt pasionat de pescuit (poate am trecut de nivelul de amator), dar nu sunt pescar profesionist. Fratele meu în schimb se pricepe destul de bine să nu zic foarte bine, dar ajung la concluzia că uneori o partidă bună de pescuit ţine şi de noroc, şi de locul unde pescuieşti... Nu doar de nadă, momeală, montură, lansete, beţe, undiţe...
    
    E luna septembrie. Sfârşit de vară... început de toamnă. Se spune că acesta este sezonul de crap. Ne-am gândit să mergem la Blasova. Celebra Blasova. Am fost pe 30-31.07.2017. O noapte şi o zi. Se tot auzea că se prinde novac. Tot felul de fantezii gen: 50 kg de novac... Ok, depinde de novac. Fiind un peşte mare, cu maxin 10 novaci ai făcut zeci de kg. Problema e alta acum: de ce trage novacul la unele persoane şi la alţii nu??? Unde e crapul , dacă tot e sezon de crap???

    Nu vreau să fiu ca o sabie cu două tăişuri, dar dacă e să spunem lucrurilor pe nume, majoritatea bălţilor cu taxă din România sunt afacere curată. Balta mea preferată rămâne balta Movila Miresii. Blasova e frumoasă ca loc, ca peisaj, relaxare. Trecere cu bacul. PEŞTE? Parcă acesta e scopul, nuuu? Dacă suntem pasionaţi pe pescuit mergem la Blasova şi pentru peşte... nu pentru a prinde guviţi sau pungi... sau bidoane de bere... nuuu???

    Ok, poate nu are farmec partida de pescuit fără o bere, vin sau ţuică. Dar nu mergem acolo la cârciumă sau la bodegă. Mergem la pescuit. Ce am prins noi în peste 24 de ore??? Caras (foarte mare, carasul e frumos la Blasova), o plătică şi o roşioară. Cât caras? Maxim zece. Eu cinci... fratele meu cinci. La băţ? Caras foarte mic... Scule??? Am dat cu 7 lansete şi două beţe. Eu cu trei lansete, fratele meu cu patru. Montura de novac specială cu nadă specială??? DAAA. Noaptea nu a tras absolut nimic.

     Ziua treceau băieţii veseli cu barca pe baltă cu mâncare. CUM? DAAA. ASTA E ROMÂNIA! Pur şi simplu ne sfidau (desigur tipii erau beţi... şi nu au ei nicio vină, şeful e boss...) . Unde? Pe lângă vila lui Ceauşescu sau în potcoavă. Se prindea pe lângă noi??? NUUU. Deci care e buba? De ce nu trage ...? 

      La balta Lunca Mihăileşti, pazincul ne-a spus clar: dar ce, aţi venit şi voi să vă relaxaţi... Taxa nu e pentru pescuit oameni buni, e pentru relaxare. :( Chestia e că nu suntem lacomi. Nu vrem tone de peşte sau 50 - 100 de kg. Dar 5 kg măcar. Un crap, un novac... La Lunca Mihăileşti a fost şi mai prost ca ieri la Blasova. Ok, poate sunt bălţi pentru pescuit sportiv şi se dă doar după peşte mare, dar noi ce facem? Noi stăm şi ne uităm? Sau noi suntem responsabili cu minciogul? Dar pentru ce... dacă nu se prinde peşte!

     Deci vorba pazinicului: mergem la pescuit pentru relaxare... nu pentru peşte... Mergem la Blasova pentru peisaj sau pentru peşte? Mergem la Blasova pentru crap şi novac sau pentru guviţi???

     Experienţa mea de Blasova (am fost de 3 ori în 2 ani) e foarte modestă. Partide de pescuit destul de slabe. Movila Miresii - nota 8, 9 şi 10. Blasova - 5,6 şi 7.

     Unde mergem la pescuit? La balta Ciocârlia 4??? Nu am fost acolo, dar poate o să mergem. Noi fiind din Vrancea, nu prea avem oportunităţi la capitolul bălţi de pescuit. Se aude că la balta Mândreşti a populat cu crap şi ciortan, taxa 40 de lei. Poate o să încercăm. Dar când te duci tu... parcă fuge peştele. Nu prinzi nici măcar 1 kg. O baltă care se respectă are caras la discreţie (precum e la Movila Miresii) şi se prinde bine la băţ caras şi ciortan, iar la lansetă: ten, crap, novac etc.

     Repet, nu sunt adeptul la sute de kg de peşte. Dacă am prins un peşte de 5-6 kg sau chiar 3-4 kg pot pleca acasă. Mai bine prinzi 2-3 peşti mari. Alta e senzaţia şi satisfacţia la un peşte mare. Peştele mic mai rău ne amăgeşte, dar în loc de nimic, e bun şi peştele de jumătate de kg.

     Ce se întâmplă cu Blasova? Unde e crapul? Rămâne o enigmă. Din ce în ce se strică treaba cu pescuitul în România. Ori peştele e zăpăcit şi ghiftuit de mâncare. Ori noi nu pescuim corect. Ori se aruncă prea multă nadă. Ori nu e locul bun. Ori... ori... ori. Ori mergem în Delta Dunării? Oare acolo e peşte??? :)

   Rămâne să încercăm varianta cu barca. Pescuit din barcă lângă stuf. Dacă nici aşa nu merge, înseamnă că e peştele supărat pe noi. Glumesc! Peştele nu are nicio problemă.Patronii au o problemă: sunt supăraţi pe viaţă şi oamenii vor să facă bani... nu au niciun interes să prindă lumea peşte. Şi m-ai au şi reguli. Reguli pentru ce? Dacă nu se prinde nimic ce reguli...?  În fine, Blasova rămâne o poveste sau un mit.   



2 comentarii: