joi, 27 iulie 2017

UN NOU VIS ÎMPLINIT (FLORINA DINU şi ANCA SPIRIDON) - CĂLĂTORII LIRICE / Antologie de poezie

    UN NOU VIS ÎMPLINIT - UN VIS NUMIT POEZIE. Graţie domnişoarei Florina Dinu şi doamnei Anca Spiridon, antologia Călătorii lirice a prins contur şi viaţă. Poate pare ceva absurd, dar cartea este un organism viu.

     Suntem bucuroşi că la realizarea acestui vis a contribuit şi Bianca Elena Ionescu, care s-a ocupat de ilustraţia copertei.

     Despre poezie? Coautoarele Ioana Andreea Dogeanu şi Denisa Aricescu au o viziune aparte despre poezie, iubire şi frumos. Subsemnatul are şi el o părere despre poezie. Ce viziune, ce părere? Regăsim totul în contextul antologiei. Versurile au un cuvânt de spus. Cuvântul - IUBIRE. Ideea de fond este alta. Suntem în plin sec. XXI. Lumea este înfometată după show-uri tv, scandaluri, divorţuri, telenovele, crime, accidente... drame, tragedii şi nu în ultimul rând comedii, divertisment, senzaţional, subiecte tabu etc.

   Oare să mai fie cineva astăzi (în era fast-food şi facebook) interesat de poezie? Oare nu e un soi de fantezie şi nebunie să scriem astăzi poezie? Oare... nu...? Oare... de ce? Prefer doar să mulţumesc colegelor mele coautoare, că nu am uitat ce înseamnă frumosul şi poezia. Nu e un handicap să scrii poezie în contextul actual, e o mărturisire... o provocare.



     De ce am ales din 2012... până în prezent, să sparg tăcerea abia acum? Pentru că am încercat şi alt stil: articole la ziar. Nu sunt pasionat de jurnalism. Nu mă pricep, dar am prins gustul şi a început să-mi placă. Nu sunt mai mult pentru proză şi mai puţin pentru poezie. Am început cu poezia şi rămân un spirit poetic incurabil, dar nu mă consider poet... şi nici scriitor. Sunt doar un cititor care iubeşte să scrie. Prefer să spun că Ioana Andreea Dogeanu şi Denisa Aricescu, au scris mai bine ca mine... şi sunt mândru că sunt prezent alături de ele în această antologie. 

   Chiar dacă se naşte din tristeţe versul, metafora, epitetul... a scrie poezie e o bucurie. Antologia Călătorii liricie e o bucurie. Mulţumim tuturor celor care au colaborat în acest sens! O bucurie şi o întâlnire cu oameni frumoşi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu