luni, 7 iulie 2014

Mama: ai sa-nebunesti de atatea carti!

   Pentru mine cartea, inseamna tata. Tatal meu igropat in vesnicie si dor. Intalnirea cu cartea ma face sa trag nadejde ca n-am sa-l uit niciodata pe tata. Tatal meu cu numele (paradoxal si tainic) Dorin sau Doru-Dorinel.

    Poezia este sinonim cu mama. Prima mea poezie (prin cls. a 6-a sau a 7-a) va fi fost Felicitare pentru mama, de 8 Martie. Prima mea dragoste ramane muzica. Muzica si sportul (fotbal-Dinamo si mersul pe bicicleta , un fel de ciclism, dar la nivel de amator).

    Muzica reprezinta totul  in contextul vietii mele. De la muzica am ajuns (firesc) la iubire, la a fi sentimental... la sentimentalism si poezie. Tot de la muzica am ajuns sa raman in Biserica. Sunt multi tineri care vin si pleaca. Au slujit (cu Parintele in Sf. Altar) cand erau mici, dar de la o anumita varsta au parasit Biserica. Armonia, comuniunea si ancora credintei s-a ruginit, s-a vestejit... pur si simplu s-a rupt. Insa, indiferent de ratacire, nihilism si indiferenta, ceva ramane in suflet. Samanta credintei poate sa rodeasca oricand. Acel ceva nu moare... si acel ceva este iubirea de frumos... dorul dupa Dumnezeu.

    Nu este meritul meu ca am ramas in Biserica si nici faptul ca am lepadat (nu in mod absolut) muzica comerciala. Astazi prefer muzica tacerii, propovaduita extraordinar de marele tenor italian, Andrea Bocelli. Nu este meritul meu nici pentru faptul ca de la dj pytyck ... am ajuns la strana (ca citet ... si ca ucenic de dascal). Convertirea si si reintoarcerea mea la Hristos, tine de Bunul si Milostivul Dumnezeu.

    Intre timp, prin 2007, am descoperit cartea ... lectura... cititul... si dragostea pentru cultura si literatura. Pasiunea pentru acest domeniu s-a concretizat in 2011 (parca) cu debutul in revista "Salonul literar" nr. 73. Deci, de la carti... am trecut firesc la scris. Si am scris foarte mult. Apoi, Slava Domnului, in 2012 am reusit sa scot o carte (o carte nici buna ... dar nici proasta) ... si in sesiunea din Septembrie, ajung sa ma inscriu la facultate. M-am gandit putin (chiar daca era stabilita Teologia ... de prin cls. a 11-a) ce sa aleg. Litere, Filosofie sau Teologie? Pana la urma am ales Teologia si Bunul Dumnezeu m-a facut fericit prin faptul ca am luat 10 la examenul de admitere.

    Biblioteca personala, lectura... m-a ajutat enorm in acest sens. Nota zece apartine cartilor citite. Carti cumparate de la Focsani. Libraria "Cuvantul" si alte librarii. La Galati - Libraria "Lumina" si anticariatul "Cronos", dar putin si de la Libraria "Humanitas". Nu a contat niciodata pretul cartii pentru mine. Am dat si 85 lei pe cartea OMUL - tratat de antropologie crestina - PETRE TUTEA. Am sa dau si peste 100 de lei daca e nevoie. 

    Iubesc la nebunie cartea. Deci, mama are dreptate. Am sa-nebunesc de atatea carti! (Glumesc!) Cele peste 800 de carti si reviste (peste 100) ar sa-mi dea batati de cap. Peste jumatate sunt deja citite. Din cele noi (in jur de 400) am restanta la max. 100 de carti. Daca citesc una pe zi, le termin in 3-4 luni.

    Mama... totusi, ce ma fac cu mama??? Mama pretinde ca o iau razna. Mama spune ca am sa-nebunesc cu atatea carti. Multa lume ma considera deja nebun. Nu e un secret. Bine, si inainte sa citesc tot nebun eram, dar atunci eram pe placul lumii si al prietenilor. Acum sunt altfel si nu e ok. 

    Cartile raman pentru mine prietene cu adevarat. Cele mai bune prietene. Si nu ma ascund in carti. Nu traiesc in/din carti. Traiesc normal, doar ca normalitatea iubitorilor de carti inseamna si multa lectura. Nu idolatrizez cartea, dupa cum gresit cred unii. Pur si simplu o iubesc si incerc sa-mi fac din carte: punct de reper.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu