joi, 23 ianuarie 2014

Dan Puric - Suflet romanesc

Pasesc smerit in lumea cartilor din 2007. Multumesc pe aceasta cale dl. prof. Apostol Ionut! Domnia sa mi-a deschis drumul catre carti si teologie. Credinta exista de mic intru fiinta mea de tanar orfan. Orfan de tata, dar nu orfan de Dumnezeu. Datorita dl. prof. de Religie, m-am descoperit intru credinta, nadejde si dragoste. Tot dl. prof. mi-a recomandat, dupa Danion Vasile, pe maestrul Dan Puric. Scosese pe atunci cartea Cine suntem. Cand l-am vazut la TV, pe TVR 2 la stiri dimineata, nu m-am mai dezlipit de TV. L-am ascultat cu mare drag. Eram sa pierd microbuzul spre Focsani. Oricum, nu mai avea rost sa merg la liceu in ziua aia. Am trait o bucurie imensa intalnind prin TV, omul frumos si artistul Dan Puric.

Dan Puric la randul sau l-a intalnit (tot prin TV si apoi prin carti) si descoperit pe marele Petre Tutea. Si tot asa. Asta inseamna convertire si lamurire cu adevarat. Dan Puric s-a lamurit cu Petre Tutea, iar eu m-am lamurit cu Dan Puric... Si apoi cu Petre Tutea. Pana la Petre Tutea trebuia sa apara Dan Puric in viata mea. Fenomenul ortodox, cultural si spiritual. Marturisitorul. Artistul crestin. Omul frumos. Cel ce vorbeste despre Romania profunda. Cel ce vorbeste cu rost. Cel ce vorbeste si scrie cu demnitate. Scrie simplu, frumos si demn. Acest stil al maestrului Dan Puric, m-a coplesit.

Prima carte (Cine suntem) am luato cu bani imprumut. Apoi mi-am cumparat Despre omul frumos, Demnitatea marturisirii si DVD-ul Acces la memorie , din banii mei. Cartea Fii demn! , o primesc cadou de la scumpa prietena din Berca - Buzau, Magda. Prietena care, impreuna cu Mihai, mi-a facut ziua de nastere (3 Septembrie) la Bisoca.

Luni, cu cateva zile in urma, primesc cartea Suflet romanesc. Noua carte semnata Dan Puric. De data aceasta scumpa prietena (dupa facebook) Valentina  Dumitrache, din Bucuresti, imi ofera acest minunat cadou. Pentru mine o carte cadou e un dar de cel mai mare pret. Cartea are valoare spirituala si sentimentala. O carte se daruieste din suflet. Ce coincidenta, cartea Suflet romanesc, daruita din suflet de dra. Valentina.

Despre carte nu am ce sa spun mai mult decat am spus de toate cartile maestrului Dan Puric. E o carte minunata. Se simte profund durerea si dragostea cu care a fost scrisa. Povestile maestrului Dan Puric indeamna la demnitate si constiinta. Poporul roman are nevoie de adevar si demnitate, nu de bazaconii si aberatii.

Dan Puric e un paradox intro lume absurda, o lume ancorata in efemer si neant. Aceasta lume ultra'rationalizata si super'tehnologizata e pasionata de NIMIC. Se prea pune accent pe NIMIC. Filozofia nimicului predomina astazi. Lumea nu-si da seama si din pacate se mandreste cu acest idol postmodernist, cu acest NIMIC. Lumea de azi e lumea internetului si a vitezei. Tovarasul Lucian Boia, scrie in viteza si se intreaba penibil: De ce este Romania altfel? Eu as intreba de ce este Lucian Boia altfel? De ce este Lucian Boia sucit si razvratit pe nimic? In fine... Suflet romanesc vine ca o alinare. Rana deschisa numita Romania, are nevoie si de pansament. Daca punem sare pe rana, cu Lucian Boia, Remus Cernea si alte personaje extrem de ciudate, se pare ca nu se vindeca niciodata rana - Romania.

Dan Puric, in mod firesc, are o viziune ortodoxa fata de Romania si ne pune-n armonie cu acest Suflet romanesc. Suflet suferind. Suflet fara curaj. Suflet adormit. Mass-media si politica, au reusit sa mutileze acest suflet si in scurt timp, ne trezim cu o Romanie fara suflet. Nici nu vreau sa ma gandesc la Romania pragmatica si rationala. Romania e spirituala si cu suflet. Acest suflet romanesc e otravit. Numai bine ca maestrul Dan Puric a indraznit si a iesit cu o noua carte - Suflet romanesc. Sa nu uitam de suflet! O tara fara suflet e o tara unde totul se vinde si totul se cumpara. Unde totul e pe bani. Unde totul devine o afacere. Unde si omul e ceva comercial. Din fericire, la noi in Romania, inca mai este normalitate si inca se mai pune accent pe traditie, folclor si suflet. Sufletul inseamna viata omului. Sufletul neamului romanesc este credinta. Sa credem ca fara suflet nu putem traii! Dan Puric e un suflet nobil. Sa fii sanatos si iubit maestre drag! Multumim pentru noua carte! E normal ca omul frumos sa aiba suflet romanesc. Doamne ajuta. Bucurii si la multi ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu