sâmbătă, 13 iunie 2015

Jurnal duhovnicesc 3

Sambata, 13 Iunie

Iarta...

Iarta, precum Hristos a iertat!
nu lasa in urma nimic
si nu uita ca tot ce fazi azi
este prezentul de maine.

      Fiecare om este in lumea lui. Scrie cu litere nevazute pe fruntea omului contemporan "nu ma deranja!" si tot auzim in limbajul postmodern "nu vreau!" , "lasa-ma!", "pleaca!" , "pa!" ... etc. etc. etc. Ai senzatia ca e un fel de a spune adio. Dar nu e nici pe departe "adio, dar ramai cu mine..." din poezia lui Eminescu. Este un adio absurd. Un adio fara ecou si fara esenta. Un adio mut.

     Incercam de multe ori sa iubim. Nu conteaza daca ne potrivim sau nu, noi vrem sa iubim si sa fim iubiti. Nu ne intereseaza nimic altceva decat iubirea. Iubim la nebunie, dar nu stim sa daruim sau sa primim o iubire adevarata si vesnica. Iubirea noastra nu tine nici macar doi ani. Iubirea noastra tine maxim o vara. Este o iubire efemera si o iubire superficiala. De ce zic sa tina iubirea macar doi ani? Asa a constatat psihologia. Dar ce noi ne luam dupa psihologie? Sunt atatea persoane care neaga psihologia si nu sunt de acord cu aceasta specialitate. Propabil atunci cand nu ne place ceva fugim de acel domeniu si nici nu-l intelegem. Problema mai grava e ca nu ne intelegem intre noi. Nu mai stim sa ne intelegem. Nu mai avem rabdare. Vrem totul intr-o secunda.

     Aseara a batut la usa inimii mele Cineva. Eu scriam un text despre filosofie. M-am oprit din scris si m-am intrebat "Cine este?" sau "Cine esti Doamne?" ... Tu esti Doamne? Si am simtit acest raspuns: DA EU SUNT CEL CE SUNT. Mi-am dat seama ca DUMNEZEU ESTE , iar filosofia mea e apa de ploaie. Dumnezeu este AFIRMATIE. La Dumnezeu nu e nimic negativ. Acest negativism din lumea noastra de azi, provine din alt context. Daca zic ca vine de la demon sunt penibil. Totusi, romanul Demonii din opera lui Dostoievski, ne lamureste in acest sens. Diavolul lupta cel mai tare sa te faca sa zici ca nu exista rau, ca nu exista demoni si mai ales ca nu exista Dumnezeu. In viziunea demonica totul este neant. Nu exista nimic. Dar absolut nimic. Si asa usor am picat in inselare. Ne pierdem in nihilism (filozofie luciferica) si nu ne mai intereseaza ce e bine si ce e rau. Traim strict rational si strict biologic. Un fel de forme fara fond. Forme umaniste fara niciun fond duhovnicesc. Iar sintagma NIMIC FARA DUMNEZEU, este inlocuita de ideea OMUL ESTE MASURA TUTUROR LUCRURILOR.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu