miercuri, 25 septembrie 2013

Cerul ( Dialog cu cerul)

Dialog cu cerul

- Divinule cer, batrane drag, ce mai faci?

- Of, omule... Mare complicat mai esti! Nu te supara frate om, nu-s batran, eu sunt un adolescent batran... Un vesnic adolescent... Ma intrebi ce fac. Incerc sa fac bine dar imi pare rau ca tu nu esti bine. De ce nu esti mai aproape de cer? De ce te pierzi in amanunte? De ce ignori "Nostalgia paradisului" de Nichifor Crainic? De ce omule de ce?


- Ce amanunte? ... Intrebari delicate... Sincer, eu sunt complicat iubite cer si tu esti tare delicat. Deci, ce amanunte? Marturiseste pe sleau... si cerul are dreptul la "libera exprimare"!

- Bani, cariera,  lux...

- Ooo, da , la astea te referi! Nu-mi pot explica nici eu de ce. Era postmodernista in care supravietuim, ne fascineaza cu tehnologia... si eu sunt "naiv" si studiez teologia. A ajuns la performate imense tehnologia dar ne desparte de traire, de Dumnezeu, de constiinta. Omul recent e prins in  capcana tbc, adica tehnologie, bani si confort. Uita de suflet, de credinta, de viata...


- Si la ce folos toate cele lumesti? Nu vezi, cu toate inventiile si evolutiile umane, omul tot suspina dupa cer. De ce nu lepadati "grijile lumesti" ?

- Sunt om si eu cerule scump si drag... Scuze, suntem oameni, suntem neputinciosi!

- Cerul intelege neputina umana dar vointa nu va este permis ca fie asa slaba. Aveti vointa si  credinta. Nu neglijati darurile cerului! Omul cauta fericirea  in lucruri efemere, in ceva  trecator... Omul  nu se regaseste in lucruri amagitoare, omul se regaseste in cer, in lucruri care raman, in ceva dumnezeiesc si vesnic.


- Ai dreptate cerule, eu nu te contrazic... dar sunt si eu om...

- Doar Dumnezeu are dreptate. Da, esti om, dar nu esti om obisnuit. Niciun om nu e simplu om, are talanti, are cu ce... dar nu vrea.

- Reaua vointa sa fie problema?

- Desigur, si reaua vointa dar si necredinta.

- De ce nu crede omul cerule?

- De ce a cazut Lucifer omule?

- Din cauza mandriei... din trufie...

- Corect. Asta intuneca pe om, mandria ... orgoliul luciferic.

- Am inteles. Si ce putem face sa lepadam mandria?

- Ce ne invata Domnul nostru Iisus Hristos?

- Sa avem smerenie... Mandria se combate prin smerenie...

- Vezi ca stii... De ce mai intrebi?

- Imi face o mare bucurie sa intru in dialog cu cerul.

- Dar tu crezi ca cerul are timp?

- Timp pentru dialog sau timp in general?

- Timp in general.

- Da, are...  tu cerule si copilul, aveti timp mereu.

- Timp de joaca  sau de lucruri serioase?

- Si timp de joaca si timp de lucruri serioase.

- Bun. Promit sa mai intru in dialog cu tine... esti un om bland, firav, sensibil... inteligent...

- Acum nu mai ai timp?

- Nu e vorba ca nu mai am timp, doar ca ma pregatesc de ploaie.

- Iarta-ma cerule, tu ai treaba! Doamne ajuta sa fie ploaie curata!

- Te iert... Doamne ajuta sa fie omul vrednic de ploaie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu