marți, 3 septembrie 2013

Bascalia

Bascalia, sora buna cu prostia.

A rade frumos, a glumii in limita bunului simt, a spune bancuri dragute ... e un act de normalitate, insa a face bascalie este nu altceva decat prostie si iar prostie. Gen Bendeac daca vreti. Eu unul nu gust deloc "programul" lui Bendeac. Mi se pare nu penibil, mi se pare (sincer) un "bufon" cu probleme psihice. Asa si in aceasta seara, un prieten (vecin), se pune si face bascalie ... pe ce nu se face niciodata bascalie, pe Dumnezeu, pe credinta... pe seama mea... ca sunt student la teologie. De ce? Din cauza faptului ca el (saracul) era beat "mort". Aud aseara o "pilda" (intamplare adevarata), pe care io spun si lui azi, dar ma mir ca prostia si-a facut curaj si insul a ajuns sa faca bacalie aiurea rau. Este vorba despre 4 tineri, 3 necredinciosi si unul credincios... Cel credincios trebuia sa plece cu masina cu restul si ii spune mamei "Doamne ajuta!" , si mama ii zice "sa mergeti cu Dumnezeu!" ... dar soferul sare ca si ars si replica: care Dumnezeu doamna, nu exista niciun Dumnezeu... noi nu-l luam pe Dumnezeu... sau il luam pe Dumnezeu in portbagaj... nu avec loc pentru niciun Dumnezeu... Mama respectiva, ca orice mama crestina, a inghitit in sec si a tacut... Ce sa zici unui idiot? ... Pe drum, cum era de asteptat, baietii viteza, muzica, bautura.... distractie maxima... Buf, accident! ... Toti morti. Masina facuta praf... in afara de portbagaj... neatins... intact... Dumnezeu a stat in portbagaj si e firesc sa nu pateasca nimic. Deci, sa meditam la "pilda" aceasta si sa lasam bascalia la o parte. Nu se face bascalie despre Credinta, Dumnezeu, mama, valorile neamului romanesc... etc. Vecinul meu M. , a luato pe ulei si a facut bascalie el crezand ca face o gluma... Vai de gluma lui de rahat! Ma iertati de exprimare, dar altfel nu se poate vorbii in acest context. Suna la "tipe fierbinti", la "gagigi" care ofera masaj erotic... si ii spune individei care raspunde ca are un prieten "preot"... viitor "preot"... (nici nu stia sa vorbeasca) ... - prostia isi spune cuvantul - ... si el e mai "retras", mai "timid", mai "inchis" ... si sa ii uram si lui "La multi ani!" intr-un fel mai inedit... Auzi tu! Nu vrea erotic sau erotisme ci doar sa-i spuna "La multi ani!" ... ca el e desta cu "Doamne ajuta!" ... etc. etc. etc. Si mi-am adus aminte de ce-am patit eu pe facebook cu o postare "urata" ... cand "sarutam" o fata pe  spate, pe piele si se interpreta ca o "pup in fund"... si am fost luat "pe sus" de dl. Lurentiu Dumitru si o doamna prietena (pe buna dreptate) ...  mi-a zis asa: mergi la preotul tau duhovnic si arta-i "poza" sa vedem ce parere are... Si m-am trezit si am dat "delete". Asta i-am zis ei lui M., hai la preot sa vedem ce zice de gluma asta!? Vecinul meu, dupa ce s-a "turnat" fata ca-i bascalie... o dot tinea pe a lui, ca a fost o gluma si atat. In gluma asta a fost "implicata" Biblia, credinta mea, faptul ca studiez teologia... Diavolul si-a facut "programul" mai bine zis si eu am incercat sa iau atitudini insa nu aveam cu cine sa discut. Un dialog intre un om beat (si prost) si un om lucid, normal... este egal cu zero. Si eu fac frate glume dar glumesc in spirit de umor, nu o dau in bascalie. Imi pare rau sa zic asta dar bascalie fac doar prostii. Mai ales bascalie despre Dumnezeu. Ce legatura avea Biblia cu "masajul erotic" (unde scopul principal e banul.... iar pt. amatori - placerea dobitoceasca) ? Ce legatura are teologia cu un act sexual (mascat prin masaj erotic) platit? Ce legatura are ziua mea cu bascalia? Pentru mine a fost urat gestul din alt motiv, vecinul vecinului meu a fost inmormantat astazi. Omul la pomana s-a pus pe chef, a baut vin si si-a gasit subiect de bascalie pe seama mea. Nu-l judec! Ma mir doar de cata prostie zace in om... Nu m-am suparat doar ca nu inteleg rostul bascaliei. Efectul bascaliei e cu siguranta efect de bumerang. A face bascalie pe astfel de teme denota faptul ca "autorul" bascaliei nu mai gandeste normal. Omul beat nu stie sa faca distinctia intre umor si bascalie. Ia si bascalia in "serios". Asa considera el ca e normal. Ce sa-i facem? Sa facem si noi bascalie sau sa-l tratam ironic? Nu. Noi ne rugam pentru el si-l iertam. Noi il compatimim. "Diavolul din pahar" il face sa faca bascalie. Nu-i pacat de bascalie e pacat de cine face bascalie. Bascalia trece. "Caterinca" nu tine o vesnicie. Frica de Dumnezeu totusi nu te lasa sa fii pus pe bascalie pe teme religioase si cu insemne religioase. Tipa a zis si ea ceva: ce sa-i fac... sa-i cantam "vesnica pomenire" ce sa-i facem... Nu face-ti nimic, dar va rog nu mai face-ti bascalie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu