sâmbătă, 16 mai 2015

Dorul de Sus

    Intr-o noapte un copil isi cauta mama si plangea. Lacrimile copilului au curs pana cand satul "Dorul de Sus" era inundat. Toata lumea se ruga de copilas sa nu mai planga. Copilul nu se oprea din plans. Un nene Gheorghe, se gandeste cum sa aline suferinta acestui biet copilas. Batranul stia intreaga poveste. Timpul a trecut si mama copilului tot nu era de gasit. Doar acest batranel stia de ea. Isi lua inima-n dinti si merse direct la copil.



- Auzi draga, daca mai plangi mama ta se supara si e trista!
- Dar dumneata stii unde e mama mea?
- Da, stiu...
- Unde este, intreba copilul suspinand.
- Undeva...
- Unde undeva?
- Undeva departe unde dorul nu o arde.
- Unde nene unde?
- Sus in cer mai blegule.
- Pai ce cauta mama mea sus in cer?
- Doarme...
- Doarme?
- Da.
- Si cum s-a suit ea sus in cer, cum?
- Aici este o taina dragul meu.
- Ce-i aia o taina?
- Tu iubesti?
- Da.
- Pe cine?
- Pe bunica mea.
- Si poti explica de ce o iubesti pe bunica ta?
- Nu.
- Pai asta inseamna taina.
- Aha, am inteles. Dar totusi sper sa-mi gasesc mama.
- Unde sa o gasesti?
- Acolo sus in cer.
- Tu vrei sa mergi in cer dupa mama ta?
- Da.

     Copilul nu si-a dat seama ce zice si Dumnezeu a luat copilul sus in cer sa-si vada mama. Era asa ca intr-un vis. Totul era alb. Copacii parca zambeau. Florile dansau de bucurie. Era o atmosfera de sarbatoare. Dupa multe cautari prin acest taram minunat, copilul isi gaseste mama si o intreaba:

- Mama, mama... ce faci aici?
- Traiesc in vesnicie fiul meu iubit! Sunt fericita!
- Dar acasa la noi nu erai fericita?
- Nu...
- De ce mama?
- Tatal tau...
- Stiu mama, stiu...
- Bea si se certa cu mine... Of, devenea violent si ma injura, apoi ma batea pana la sange. Consumul exagerat de alcool ii lua mintile si simteam ca sunt in iad... Ma durea...
- Ce te durea mama?
- Sufletul si inima...
- De ce?
- Din cauza tatalui tau.
- Dar noi te iubim mama! Eu si bunica te asteptam acasa...
- Nu pot sa mai vin acasa dragul meu copil! Aici este casa mea.
- Mama, mama, mama... ma-ma... ma-maaa...

     Cand spui ma-ma, ti se lipesc buzele de doua ori. Mama e cuvantul ce sta mereu pe buzele inimii. Daca mama sufera, inima plange. Copilul s-a trezit si a plans iar. Plange si azi. Plange de dor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu