vineri, 14 februarie 2014

Ganduri despre generatia in care m-am nascut

   Nu ma feresc sa recunosc ca noi, generatia nascuta in '88, am fost si din pacate suntem, o generatie bezmetica. Deci, fac parte din aceasta generatie care nu-si gaseste inca rostul. Nu gasim un loc de munca. Avem 25 de ani si ne prelungim studiile la facultate sau acasa. Acasa ca autodidact si la fac. ca student. Unii au renuntat la scoala din generala. Au facut max. 8 cls. si gata. Altii au incercat sa mearga la liceu dar s-au pierdut pe drum. Ori au abandonat intre timp, ori au ajuns pana la bac si n-au luat, din varii motive.

   Problema e si asta, ca suntem tineri "batrani" de acum, si nu avem un rost pe lume, dar adevarata si marea problema este: tranzitia. Perioada de tranzitie parca tine prea mult la noi in Romania. Exagerat de mult. Clasa politica (Dan Puric ar spune "mafia politica") ne-a bagat in ceata si nu ne lasa sa vedem limpede, fiindca nu avem acces la adevar. Suntem tratati ca niste pustani, ca niste copilasi fara minte. Noi suntem adolescenti intarziati la 25 de ani, dar nu suntem asa de prosti incat sa nu vedem ca zona politica e compromisa si mai ales corupta. In fine... Suntem prea obositi ca sa luam atitudine fata de mizeria politica.

   Nu avem o relatie cu o domnisoara. Nu mai stim sa ne indragostim. Nu avem nici macar o relatie serioasa de prietenie cu o fata, de rel. de iubire nici nu mai vorbim. Din ce cauza? Cauza nu e doar una. Poate e si mentalitatea adolescentina. Gandirea imatura. Lancezeala. Faptul ca nu avem un ideal precis. Nu suntem hotarati. Nu stim ce vrem de la viata. Nu ne pasa ce se intampla cu noi. Traim ancorati in hazard si haos. Nu ne preocupa sensul vietii, existenta si esenta vietii, ci doar estetica, distractia si somnul. Suntem somnorosi si plictisiti. Suntem on line pe facebook si absenti in realitate. Iesim din casa prea putin. Nu ne oxigenam creierul, ba mai rau il suprasolicitam cu informatii nesemnificative.

   Nu mancam sanatos. Nu gandim frumos si nu avem o viziune ortodoxa. Ne place sa radem din orice prostie. "Romanii au talent" ne amuza. Nu facem distinctia intre umor, bascalie si divertisment. Ne raportam la ProTV ca la ceva absolut. Ignoram Biserica, rugaciunea, credinta si adevarul. Nu vrem sa stim de Dumnezeu. Cultura nihilista e la moda. Suntem in bezna, suntem debusolati, de aici si denumirea de generatie bezmetica.

   Ma gandesc cu tristete la ce fel scriem, la ce vocabular avem si la ce limbaj. Cate carti am citit noi cei nascuti in 1988, cu un an inainte sa cada regimul ceausist? Ce plus ne-a adus ravnita libertate? Ce a fost nou in democratie pentru noi? Noi nu am cunoscut comunismul si nici democratia. Eram prea mici sa ne dam seama ce se petrece prin anii '90. Dupa 2000 am dat si noi cu gustul de democratie, dar si cu gustul de manele. Dupa Genius, Valahia, Andre, As XX, TreiSudEst, La Familia, LA si alte trupe in voga atunci. Oricum n-am inteles nimic din democratie si din muzica comerciala a vremii. Nu am inteles nimic si am ajuns din nimic la nimic. Asta facem si astazi. Ne raportam la nimic. La o democratie de nimic.

   Mai sunt multe de spus, dar ramanem aici. Ramanem cu gandul aici. Imi cer scuze, eu imi recunosc greseala de a fii bezmetic. Stiu ca fac parte dintr-o generatie bezmetica, insa incerc sa ma convertesc. Din 2007 sunt in proces continuu de convertire launtrica si convertire culturala. Dar, nu ma dau rotund, tot din generatia bezmetica sunt. Cu durere, va marturisesc ca imi pare rau ca am pierdut timpul la tv si cu muzica nesanatoasa. Nu-mi pare rau de aventuri si de sport. Nu-mi pare rau ca am invatat sa joc sah si jucam destul de bine. Nu-mi pare rau de faptul ca am fost pasionat de fotbal. Nu-mi pare rau ca am fost si sunt sentimental. Nu-mi pare rau ca iubesc muzica, imi pare rau ca am ascultat muzica proasta. PS: Imi pare rau ca nu-mi pare rau!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu