luni, 12 august 2013

Cu lacrimi si dor la Manastirea MUNTEORU

   Fratele Ciprian Voicila, a scris o carte (sau mai bine spus a coordonat aparitia cartii) despre PR. MACARIE BESLIU ... intitulata    http://www.youtube.com/watch?v=KrHxaV4HYyk MARTURII DESPRE PR. MACARIE BESLIU - CTITORUL CU MAINI DE AUR. Acest volum m-a ajutat sa revad Manastirea MUNTEORU , din VINTILEASCA , jud. VRANCEA. N-am citit cartea, am vazut doar p prezentare , o lansare pe youtobe, unde m-am reintalnit (acum virtual) cu Pr. Valeriu, ucenicul iubit al PR. MACARIE. ...

   Nu stiu daca ati fost vreodata pe acest drum, in aceasta zona a Vrancei... spre Muntii Vrancei ... De la Dumbraveni , exact pe soseaua E 85 , daca vii din spre FOCSANI faci dreapta spre Candesti, Bordesti, Dumitresti, Jitea si VINTILESCA... , daca vii din spre Ramnicu Sarat, faci stanga... E foarte simplu drumul... Mergi "drept" (atentie la curbe...) pe sosea, o sosea noua... pana in Vintileasca... sunt peste 60 km cred. In drum spre minunea Munteoru, prin JITIA , este un indicator spre Manastirea POIANA MARULUI (3 km) ... insa ATENTIE , trebuie sa treceti prin apa sa ajungeti pe partea cealalta , in jud. Buzau, com. BISOCA, de unde a plecat ciobanul Bucur cand a "descoperit" orasul(acum capitala) BUCURESTI.

  La Manastirea Munteoru se ajunge doar cu masina puterinca 4x4 ... Acum e facut drumul frumos... insa sunt portiuni unde nu se poate urca. Manastirea se afla intro poenita superba, la aprox. 1 300 m altitudine. Noi am urcat cat de cat cu masina (un Fiat Punto) ... apoi am luato pe jos ... sunt vreo 4 km din sosea din Vintileasca pana sus ... la Manastire.

  Intrat  in Poiana Manastirii, dupa un drum cam greu de urcat (si destul de lung) ... vezi o LUMINA ... Lumina HARULUI... CERUL... SI... SI... IN SFRASIT PODOABA - MANASTIREA MUNTEORU http://www.youtube.com/watch?v=ImhbrSeS01M  ... Cea mai scumpa Manastire din cate am vazut pana acum... Acest sentiment e personal... Pr. Valeriu e cel care ne-a deschis calea... Am si vorbit cu dansul... Ne-am si imprietenit. Am luat si cuvinte de invatatura... am cules si sfaturi duhovnicesti. ... Din punctul meu de vedere, MANASTIREA MUNTEORU e GENIALA. Priviti : http://www.youtube.com/watch?v=Ze3VN0JM960  Video sau imagini, totusi nu este precum ai vedea REAL. Mergeti si vedeti MINUNEA! ... Noi (eu pacatosul, fratii Cristi, Andrei S. si Andrei A.) ... am fost ... am urcat cu lacrimi si dor... Sau am iesit cu lacrimi si dor din curtea Manastirii.

   N-am vrut sa povestesc gen literatura experienta noastra, micul pelerinaj... Pur si simplu este o INVITATIE... Daca sunteti interesati... mergeti si dvs si vedeti! E prea frumos... e adevarat ... e o zona geniala ... Bunul Dumnezeu a dat cu mult har si frumusete in zona Munteoru. ... Se sparg bucati de roca (piatra) de munte si se face din ea ceva pt. Manastire... Repet, e superb ... e ceva de vis... Rai de taina...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu