sâmbătă, 30 decembrie 2017

Mesaj pentru Daniel Gheorghe şi Mihail Neamţu

    După Crin Antonescu (care nu ştim de ce s-a ascuns într-o peşteră filosofică) consider că cel mai demn şi frumos model de om politic, intelectual creştin (teolog) este deputatul de Ilfov, Daniel Gheorghe. Nu o să aduc acum argumente de ce îmi este drag acest liberal (sau conservator) adevărat. Când am descoperit pe Mircea Platon şi Ovidiu Hurduzeu, aveam impresia că citesc doi tineri (gânditori) din perioada interbelică. Am ajuns să vorbesc cu ei pe facebook, le-am pus zeci de întrebări despre România profundă, dar eu eram atunci în PNL şi nu vedeam decât calea PNL în schimbarea României. Ovidiu Hurduzeu avea ideea cu Liga Distributistă... şi nu ştiu unde a ajuns cu acest lucru, pentru că eu simt uneori nevoia să fac un fel de despărăţire de Goothe (cum a făcut C. Noica), să nu fiu acuzat de plagiat şi să gândesc cu mintea mea. Adică practic m-am distanţat puţin de Mircea Platon şi Ovidiu Hurduzeu. Le respect enorm cărţile, eseurile... dar nu pot să fiu de acord cu tot ce spun ei, chiar dacă mi-au plăcut foarte mult. În fine... Între timp l-am descoperit pe regizorul şi mărturisitorul creştin, Iulian Capsali (cu asociaţia Demnitate Naţională) şi l-am tot întrebat care e soluţia să iasă la liman România. Încotro România? Cum scotem ţara asta (tristă dar plină de umor) din impas?

    Activitatea mea ca simpatizant în Liga Distributistă şi în Demnitate Naţională a existat doar pe facebook. Repet, eram în PNL... devenisem şi preşedinte TNL Urecheşti, şi singura cale de izbăvire a României o vedeam doar prin Crin Antonescu. Acum văd o schimbare de atitudine, de altfel de politică prin deputatul Daniel Gheorghe. Poate unora nu vă este cunoscut acest tânăr sau poate nu vă este simpatic. Totuşi, vreau să întreb şi pe Daniel Gheorghe, încotro România? 

    Mai este noul PNL (unii spun PDL) - căci USL nu a fost să fie - , o barcă de salvare a României? Eu am numit partidul PNL condus de Crin Antonescu un partid-conştiinţă. Mai este PNL o conştiinţă a politicii româneşti? Sau a fost vreodată (după 1990) PNL o conştiinţă în politica din România şi de ce nu în politica europeană de sorginte UE ? Mai este PNL un partid istoric? Mai putem să vorbim  de Brătieni şi marile personlităţi liberale? Sau PNL este un neoliberalism (gen neoprotestantism, că nu era de ajuns protestantismul... a fost nevoie să devină neo...) după cum afirmă mulţi intelectuali în ţara asta? Mai avem intelectuali în ţara asta? Mai avem ceva bun în ţara asta?

    În epoca Băsescu (şi Mihail Neamţu a fost un pro Băse) se vorbea de intelectualii lui Băsescu. Acum despre ce intelectuali vorbim? Există elite în România? În fine... cine este Mihail Neamţu. Este fondator al Noii Republici şi acum membru PNL. Este teolog cu studii în Anglia. Este un om de dreapta. În fine... Faţă de Daniel Gheorghe, Mihail Neamţu nu repezintă pentru mine un model. De ce? În primul rând este arogant. Şi eu am studiat Teologia (la Galaţi, nu în Anglia) dar niciodată în viaţa mea nu pot face life pe facebook şi să ţin un discurs anti-islam sau să mă laud la lume că eu am citit Sf. Grigore de Nazianz. 

    Mihail Neamţu, fără nicio supărare, acest gen agresiv de discurs (cu mesaje anti-islam, de parcă islamul e doar partea lor de terorişti şi extremişti sau de parcă creştinismul şi ortodox şi catolic a fost o Albă ca Zăpada) nu ţine. Pe mine nu mă poate convinge omul politic Mihail Neamţu. România are nevoie de soluţii concrete, nu de mândria că eu am citit Sfinţii Părinţi. Din câte persoane sunt pe facebook câţi au auzit de Sf. Grigore de Nazianz?  România nu are nevoie de teologia triumfalistă a lui Mihail Neamţu, România are nevoie de o atitudine politică în genul lui Daniel Gheorghe.

     Am impresia că unora (gen Mihail Neamţu) le place să se audă vorbind. Cu ce a schimbat România în bine politica lui Mihail Neamţu? Câte locuri de muncă avem datorită lui Mihail Neamţu? Câţi km de autostradă există datorită lui Mihail Neamţu? Ce a adus în plus Noua Republică în România? 

        Nimic de zis, omul e un intelectual. Un teolog cu studii în străinătate. Scrie bine. Apare la tv şi vorbeşte frumos. Dar nu este un model. Pentru mine Mihail Neamţu nu este un model. De ce nu face Mihail Neamţu o minune să termine Catedrala Mântuirii Neamului? În fine... Intrarea în PNL pentru mine nu are nicio relevanţă. Pur şi simplu nu sunt de acord cu genul de discurs şi cu felul de a face politică a lui Mihail Neamţu. Este departe de Daniel Gheorghe.

      Poate răspunde Mihail Neamţu dacă e adăvărat (căci acesta este mesajul de partid al PNL-ului) că PSD este ciuma roşie, adică partid neocomunist? În România sunt doar două mari partide PSD şi PNL şi restul. Fiecare are bube destule. Nu suntem ipocriţi, dacă am citit Sf. Grigore de Nazianz. Anumită populaţie din România nu are ce mânca şi noi vorbim de relele islamului şi de Sf. Grigorie de Nazianz. E  normal dl. Mihail Neamţu?  Chiar credeţi că există Dumnezeu în politica din România?

     Sper să nu cădem în stilul lui Gigi Becali (care îşi face treaba de creştin-filantrop aşa cum este el) care a fost tot în PNL. Sper să nu dormim Mihail Neamţu şi dimineaţă să ne trezim Vadim Tudor.

      Mihail Neamţu crede în omul politic Mihail Neamţu?  Da, există un soi de prostie (manelizare sau prostime) în România, dar nu cred că un teolog şi politician deştept ca Mihail Neamţu poate schimba lumea.

     În teologie trebuie să ai discernământ, conştiinţă, raţiune... În politică trebuie să ai principii, demnitate, moralitate şi atitudine. Eu văd acest model de om politic a fi Daniel Gheorghe. Uitam, ca om politic trebuie să fii şi diplomat... să ştii să porţi un dialog cu toate categoriile de oameni şi să îi respecţi, indiferent că sunt musulmani, ţigani... sau ruşi, americani.  Nu vreau să întreb ce caută Mihail Neamţu în politică, sunt doar curios cu ce schimbă Mihail Neamţu situaţia gravă în care a ajuns politica din România? Este el un model de politician? 

        Nu blamez valoarea omului Mihail Neamţu. E clar că are foarte multe calităţi. Doar că pe mine nu mă lămureşte şi nu mă convinge ca om politic. Nu judec omul sau intelectualul Mihail Neamţu, dar cred că omul politic Mihail Neamţu lasă de dorit. Mihail Neamţu este doar un simbol, o mentalitate, o imagine... Mihail Neamţu este un gen de a face politică şi un altfel de a fi teolog. În el se pot vedea mulţi. Cei care se regăsesc şi sunt de acord cu el poate sunt mulţumiţi şi fericiţi, pe mine însă genul de discurs al lui mă sperie.

         Unele lucruri le ştim cu toţii. Unii dintre noi mai pun şi mâna pe carte şi citesc. Unii sunt aşa cum sunt ei şi sunt liberi să fie cum doresc. Vedem şi noi ce se întâmplă în Occident şi cu anumite acte de terorism. Dar eu nu cred în discursul politic şi teologic al cuiva care dă vina doar pe religia islamică (o religie care are şi ea părţile ei bune) pentru relele din lume. Nu cumva tot religia islamică e de vină pentru răul din România?

         Nu cred că la nivel macro (universal) se rezolvă ceva cu genul de politică şi teologie de a scoate ochii statelor civilizate sau statelor arabe. Trebuie văzut ce este bun şi trebuie găsit un punct comun. Nu sunt eu vreun sfânt şi deştept şi toţi sunt păcătoşi şi proşti. Nu cred în aşa ceva. Dacă vrei să ajungi deputat sau senator te poate vota şi un manelist şi un intelectual. Contează să faci ceva, nu doar să vorbeşti. Politica vorbelor nu are niciun rost.

      În fine, Mihail Neamţu are fanii lui. Nu blamez ideea de a face politică în genul Mihail Neamţu, dar pot spune că mie nu îmi place.

       P.S. : Daniel Gheorghe DA, Mihail Neamţu NU.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu