marți, 21 noiembrie 2017

Poezii - încercări...

Cuvântul iubire

Sunt un om al cuvântului iubire
şi cred în veşnicia ei...
Dar nu mă las umbrit de patimi
şi nu iubesc întâmplător.
Iubesc cu lacrimi şi durere,
iubesc cu dragoste şi dor.



Ce-ţi pasă ţie soare



Ce-ţi pasă ţie soare
că luna a apus...
şi nu mai luminează noaptea
şi cerul mult a plâns.
Tu soare, orgolios şi egoist...
ce-şi pasă ţie
că luna nu mai este lună,
că stele nu mai sunt stele,
că omul nu mai este om,
că dragostea nu mai este dragoste...
Ce-ţi pasă ţie soare
că lumina din noapte
a rătăcit într-o zi
de duminică?

Când te îndrăgosteşti de stele

Când te îndrăgosteşti de stele
să ştii că ele cad.
Când te îndrăgosteşti de soare
să ştii că el apune.
Când te îndrăgosteşti de munte
să ştii că trebuie să urci
să priveşti din vârf cerul iubirii.

Iubeşte femeia...

Iubeşte femeia... şi laso-n lumea ei
plină de enigme şi orgolii...
caută să nu o înţelegi
că nu ai cum...
femeia nu trebuie înţeleasă,
femeia trebuie iubită...
dar ideal este
să o iubeşti cu adevărat.

Orice femeie...
Orice femeie păşeşte în viaţa ta,
mamă, soră, iubită...
dacă ai început să îi spui
TE IUBESC!
măcar să te ţii de cuvânt.

Lacrima unei femei frumoase
Lacrima unei femei frumoase
a căzut pe pământul sufletului meu,
brăzdat cu amintiri regale
şi cultivat cu Flori De Nu Mă Uita.

De pe obraz pe sânii ei...
ca nişte nori... plouaţi cu rouă
şi miser, Lacrima curge încet
spre infinitul clipelor de dor.

Visul meu e să devin iubire
Când am fost copil nu am avut timp
să visez că o să fiu om mare...
şi că o să mă îndrăgostesc ca în poveşti,
dar acum visul este o iluzie...
şi ştiu că nu pot face acest vis
să fie realitate... atâta timp cât
iubesc himere... şi cred în oameni
cu aripi de îngeri morţi.

M-am născut în faţă cu o icoană
a unui sfânt care a salvat un tată
să-şi trimită fetele spre desfrânare
şi am învăţat din povestea lui
că Arie nu e ereticul de acum
o mie şi ceva de ani...
Arie, Iuda, Petru, Saul - Pavel,
suntem noi toţi când uităm de Iubire
şi nu acceptăm ideea că:
a iubi înseamnă a învia.

A iubi înseamnă a ierta,
a iubi ca în vis înseamnă
a suferi cu inima deschisă
sau a suferi cu cărţile pe faţă,
dar viaţa nu e suferinţă,
nu e plăcere...
viaţa e un vis ancorat în Iubire,
un vis în care ne îngropăm toţi.

De ce ne pierdem timp?

De ce ne pierdem timp cu oameni care nu ştiu sau nu pot să iubească?
Pentru că egoismul şi orgoliul lor au nevoie de hrană.
De ce ne pierdem timp cu oameni care nu ne răspund la salut sau la bună ziua?
Pentru că vrem să credem în minuni...
De ce ne pierdem timp cu oameni care nu au timp pentru noi?
Pentru că bunul-simţ, sensibilitatea şi iubirea... sunt comori de suflet
care la noi nu au limite.

Femeie - vis de taină
Femeie, vis de taină tu eşti
şi te-am iubit ca-n poveşti...
dar tu te fereşti...
să mă priveşti...
pentru că nu ştii
cine eşti.

Femeie, nu vreau să-mi vorbeşti,
dar tu nu mă iubeşti...
şi nici nu ştii să iubeşti...
poate doar mă răneşti...
dar tu ştii ce-ţi doreşti,
mă bântui că eşti
sau ai fost în vise pământeşti
şi ai vrut să mă cucereşti
cu săruturi cereşti...
dar iartă-mă femeie!
tu... tu chiar nu ştii
să iubeşti, sau te prefaci
că mă doreşti.

Eu m-am născut visând
Eu m-am născut visând
şi m-am trezit om.
Era într-o dimineaţă
cum nu a fost vreodată.
Era ca într-un basm
ce nu a fost scris niciodată.
Era de fapt conştiinţa mea...
era o zi obişnuită,
doar că eu m-am trezit
şi mi-am dat seama că sunt om.

Oamenii vin şi pleacă
Oamenii vin şi pleacă
dar o umbră de dor tot rămâne,
o brumă de sentimente
ce nu dispar niciodată...
pentru că oamenii sunt
ca păsările călătoare,
vin când le este cald
şi pleacă atunci când le este frig.

Femeia - ancoră de vis
Femeia e o artă a iubirii
şi uneori te poate face
să suferi...
pentru că femeia
e ca un paradox,
e ca o ancoră de vis
în sufletul bărbatului.

Fantezie de toamnă
Copil acoperit cu frunze,
zburdă cu inima prin crengi...
şi din izvorul de lumină
a răsărit un lac de melci
şi-o gură ce striga într-una:
hei lume, spune unde pleci?

Floarea omului
O floare sădită din cer
cu miros de jertfă
a cules sufletul meu
într-o noapte de Vineri
şi în vis a înţeles totul
floarea era floarea omului
ce înseamnă iubirea.
Pentru ea
M-am îndrăgostit
de o rază de soare
ce nu a putrezit
la avalanşa de nori
a cerului ancorat
în emoţii de toamnă.
Îmi place...
Îmi place surâsul tău divin
îmbrăcat într-o ie de toamnă.
Îmi place parfumul tău adolescentin
îngheţat în trăiri ce culeg amintiri
din basme şi poveşti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu